Köpvillkor

Köpvillkor


  • Företaget har sitt säte i Helsingborgs kommun i Mörarp. Postadress till företaget är Villagatan 10. 253 54 Mörarp.  Besökasadress är Villagatan 48, 253 54 Mörarp .Företagets namn är Barntex som företräder hemsidan och domännamnet MiniBossen.se Företaget innehar F-skattsedel & registrerad för moms.  Vatnr: SE881102394701
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@minibossen.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • Efter att du slutfört en beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till din e-postadress som du angivit under köpet. I orderbekräftelsen ser du alla uppgifter om  ditt köp såsom produkter, pris, fakturerings- (den adress där fakturan ska skickas,om du inte redan betalt via kort/swish), samt leveransadressen dit varan ska skickas (antingen utlämningsställe eller din hemadress beroende på vilket leveransalternativ du valt. 
  • Är något fel i orderbekräftelsen behöver du kontakta oss snarast,  via e-post till info@minibossen.se . Då vi  packar och förbereder en del ordrar väldigt snabbt behöver du alltså be oss att stoppa behandlingen av din order så snabbt som möjligt för att undvika att paketet skickas ut och att du istället sedan får stå för en returfrakt pga redan ivägskickad leveransorder. Vi tar även ut en avgift för ej uthämtade paket hos posten fnv på 250 kr per paket. Det är därför viktigt att oavsett hämta ut sin order om den hunnit skickas och sedan returnera än att bara låta paketet gå tillbaka då avgiften tas ut.
  1. Leveranstider
  • Våra normala leveranstider är 2-5 vardagar.  I undantag kan leveransen bli längre såsom vid jul, skolstarter samt vid större reor och högtider som vid Jul. Om vi har längre leveranstider än normalt kommer detta att skrivas på hemsidan / samt i din orderbekräftelse vid tillfället för beställningen.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid innan köptillfället) så är de bra om du kontaktar oss så att vi får kolla över din order om något kan ha hänt som gör att de dröjt onormalt länge.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive lagstadgad 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset utan påföljd.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. För mer information om vad som gäller för lagstadgad ångerrätt kan du läsa mer på konsumentverkets hemsida.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 
  • Du måste meddela att du ångrar dig inom ramen av 14 dagar. Du måste maila in att du ångrat dig till info@minibossen.se. I  mailet ska du ange ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor (helst även artikelnumret på varan) som returneringen gäller framgå klart och tydligt.För att inga missförstånd ska ske.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. på följande leveransadress: Nordic E-store AB, villagatan 10. 253 54 Mörarp.
  • Du som kund står för returfrakt om 59:-  och du som kund ansvarar för skicket på artiklarna du skickar tillbaka, det är därför viktigt att du försöker om möjligt paketera i originalförpackningen som varorna var förseglade i. Är skicket förändrat på varan (läs nedan)
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Detta avgörs från fall till fall.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Ex: underkläder, badkläder, sängkläder, handdukar mm.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Ex: printat namn på produkten eller måttbeställt klädesplagg.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
    För mer info läs på konsumentverket.se
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi går noggrant igenom alla produkter vi skickar iväg en skulle produkten ändå vara skadad eller felaktiig är den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till reklamation@minibossen.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. 
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning 
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos Minibossen accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Minibossen är ansvariga för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Schenker, DHL samt Postnord.
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse 
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Minibossen är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.